Wstęp
Kontry te dawane są na otwarcie przeciwnika.
Kontrę objaśniającą stosujemy z:
- siłą od 19 PC ze składem zrównoważonym
- od 17 PC z własnym kolorem
- z kartą, z którą możemy przesądzć końcówkę
Kontrę wywoławczą stosujemy ze siłą 13-16 PC (po otwarciu przeciwnika posiadając 11 PC i krótkość w jego kolorze możemy oczywiście skontrować). Na kontrę powinniśmy posiadać przynajmniej po trzy karty w każdym z pozostałych kolorów. NIE KONTRUJE się wywoławczo koloru starszego nie posiadając uzupełnienia trzykartowego w drugim ze starszych kolorów; NIE DAJEMY kontry z długością w kolorze przeciwnika - patrz trapping pas.
Przykładowe licytacje
Wróg nr 1 |
Twój partner |
1 |
kontra - kontra zastępuje w tym przypadku otwarcie 1 trefl. Bardzo wiele par stosuje sztuczne konwencje np: Robinson, Salisbury czy Lambda.
|
1 |
kontra - wymagane są fity przynajmniej 33 w kolorach starszych i dwa trefle |
1 |
kontra - wymagane jest: fit przynajmniej trzykartowy w pikach i brak krótkości w kolorach młodszych |
1 |
kontra - wymagane jest: fit przynajmniej trzykartowy w kierach i brak krótkości w kolorach młodszych |
Wróg nr 1 |
Twój partner |
Wróg numer 2 |
Ty |
1 |
kontra |
pas |
- pas - ładne pięć kierów, chęć zapisania smakowitych 1100. Silnie sugeruje wist atutowy
- 1 - zakładamy, iż kontra jest wywoławcza - 1 jest zatem limitowane 0-7 PC i przyrzeka 4 (w wyjątkowych przypadkach 3) piki
- 1BA - 7-9 PC, bez 4 pików, z zatrzymaniem kier, limit
- 2/ - wskazana 4 i siła 0-9 PC
- 2 - kolor przeciwnika, silna ręka nie nadająca się na pozostałe odzywki
- 2 - 4+ piki, 7-10 PC, limit
- 2BA - 10-12 PC, bez 4 pików, z zatrzymaniem kier, limit
- 3/ - wskazana 5 i siła 9-11 PC
- 3 - 5 pików 7-11 PC, limit
|
Wróg nr 1 |
Twój partner |
Wróg numer 2 |
Ty |
1 |
kontra |
pas |
1 |
pas |
- pas - kontra wywoławcza
- 1BA - kontra objaśniająca - wariant 1
- 2 - kontra objaśniająca - wariant 3
- pozostałe na wyskokości dwóch i wyżej (w tym 2) - kontra objaśniająca - wariant 2
|
Wróg nr 1 |
Twój partner |
Wróg numer 2 |
Ty |
1 |
kontra |
1 |
kontra - karna |
1 |
kontra |
2/ |
kontra - karna |
1 |
kontra |
1 |
kontra - negatywna, dokładnie 4 kiery |
Kontra odpowiedź
Wróg nr 1 |
Twój partner |
Wróg numer 2 |
Ty |
1 |
kontra |
2 |
kontra - odpowiedź |
1 |
kontra |
3 |
kontra - odpowiedź |
Kontra taka wskazuje siłę i możliwość gry w przynajmniej dwa spośród pozostałych trzech kolorów - rząda od partnera zalicytowania najbliższej czwórki.
|