Trapping pas

Wstęp

Trapping (wciągający) pas jest konsekwencją kontry wywoławczej i kontry negatywnej - nie mamy bowiem dobrej licytacji po otwarciu lub wejściu przeciwnika, z którą mamy kartę z którą chcemy pobrać parę groszy (najchętniej od 1100 za smakowite bez czterech).
Partner oczywiście musi zdawać sobie sprawę z niejednoznaczności pasa partnera.

Przykładowe sekwencje


Wróg nr 1 Twój partner Wróg nr 2 Ty
1 pas pas kontra
pas lub rekontra
  • pas - mój pas partnerze miał charakter wciągający, a więc ręka typu DW987 AK KW54 32. Dziękuję za śliczną kontrę wznawiającą (partner może dać ją już z małą siłą, ale wtedy z krótkością w kolorze przeciwnika).
  • 2 - 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech kierów), a więc ręka typu 9874 AK KW5 D532.
  • pozostałe - brak 12 PC, limitowane. Po rekontrze przeciwnika pokazanie własnego koloru nawet z zerem jest OBOWIĄZKOWE.

Wróg nr 1 Twój partner Wróg nr 2 Ty
1 pas pas kontra
1
  • kontra - trapping pas na kierach, możliwość gry pika z kontrą, a więc ręka typu DW98 AK987 K4 32.
  • pas - słaba ręka
  • 2 - 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech pików), a więc ręka typu AK 9876 KW5 D532.
  • 2 - trapping pas na kierach, strach przed grą pika z kontrą, a więc ręka typu 98 AK987 KD4 D32.

Wróg nr 1 Twój partner Wróg nr 2 Ty
1 pas pas 1
pas
  • pas - słaba ręka
  • 2 - 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech pików), a więc ręka typu AK 9876 KW5 D532.
  • 2/3BA - limit, 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech pików), ale z trzymaniem kier, a więc ręka typu 98 KW6 KW54 AD32.

Twój partner Wróg nr 1 Ty
1 2 pas - dwuznaczny - możliwy pas wciągający - kontra byłaby kontrą negatywną