Wstęp
Trapping (wciągający) pas jest konsekwencją kontry wywoławczej i kontry negatywnej - nie mamy bowiem dobrej licytacji po otwarciu lub wejściu przeciwnika, z którą mamy kartę z którą chcemy pobrać parę groszy (najchętniej od 1100 za smakowite bez czterech).
Partner oczywiście musi zdawać sobie sprawę z niejednoznaczności pasa partnera.
Przykładowe sekwencje
Wróg nr 1 |
Twój partner |
Wróg nr 2 |
Ty |
1 |
pas |
pas |
kontra |
pas lub rekontra |
- pas - mój pas partnerze miał charakter wciągający, a więc ręka typu DW987 AK KW54 32. Dziękuję za śliczną kontrę wznawiającą (partner może dać ją już z małą siłą, ale wtedy z krótkością w kolorze przeciwnika).
- 2 - 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech kierów), a więc ręka typu 9874 AK KW5 D532.
- pozostałe - brak 12 PC, limitowane. Po rekontrze przeciwnika pokazanie własnego koloru nawet z zerem jest OBOWIĄZKOWE.
|
Wróg nr 1 |
Twój partner |
Wróg nr 2 |
Ty |
1 |
pas |
pas |
kontra |
1 |
- kontra - trapping pas na kierach, możliwość gry pika z kontrą, a więc ręka typu DW98 AK987 K4 32.
- pas - słaba ręka
- 2 - 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech pików), a więc ręka typu AK 9876 KW5 D532.
- 2 - trapping pas na kierach, strach przed grą pika z kontrą, a więc ręka typu 98 AK987 KD4 D32.
|
Wróg nr 1 |
Twój partner |
Wróg nr 2 |
Ty |
1 |
pas |
pas |
1 |
pas |
- pas - słaba ręka
- 2 - 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech pików), a więc ręka typu AK 9876 KW5 D532.
- 2/3BA - limit, 12-16 PC, niemożność dania kontry wywoławczej (brak trzech pików), ale z trzymaniem kier, a więc ręka typu 98 KW6 KW54 AD32.
|
Twój partner |
Wróg nr 1 |
Ty |
1 |
2 |
pas - dwuznaczny - możliwy pas wciągający - kontra byłaby kontrą negatywną |
|