A. PRZYMUS ZŁOŻONY I

(obie groźby podwójne w jednej ręce)

 

                                                           p. Axx

                                                           c. x

                                                           k. Kx

                                                           t. x

 

                                                           N

            p. KD                                                                         p. ----

            c. Kx                                                                          c. DWx

            k. Dxx             W                                           E          k. W10x

            t. ----                                                                         t. x

                                  

                                                           S

                                                           p. ----

                                                           c. Ax

                                                           k. Axx

                                                           t. AK

 

Wyjście asem, a następnie królem trefl ustawia W w przymusie

- jeśli zrzuci pika, to od razu wyrabia dwie blotki pikowe,

- jeśli zrzuci dwie blotki karowe, aby zachować zatrzymanie kierowe i pikowe (ze stołu trefl i pik, a od E trefl i kier), to rozgrywający zagra asa i króla karo ustawiając go ponownie w przymusie - musi on zrzucić kiera, ale wówczas as pik ustawia w przymusie gracza E

- jeśli zrzuci dwa kiery, to rozgrywający zagra asa kier ustawiając go ponownie w przaymusie- musi zrzucić karo, ale wtedy as pik ustawi w przymusie gracza E.

 

B. PRZYMUS ZŁOŻONY II

( groźby podwójne rozdzielone w obu  rękach)

 

                                                           p. Ax

                                                           c. Ax

                                                           k. x

                                                           t. AK

 

                                                           N

            p. KD                                                                         p. ----

            c. Kx                                                                          c. DWx

            k. Dxx             W                                           E          k. W10x

            t. ----                                                                         t. x

                                  

                                                           S

                                                           p. xx

                                                           c. x

                                                           k. AKx

                                                           t. x

 

Wyjście asem, a następnie królem trefl ustawia W w przymusie

- jeśli zrzuci pika, to od razu wyrabia blotkę pik,

- jeśli zrzuci dwie blotki karowe, aby zachować zatrzymanie kierowe i pikowe (ze stołu trefl i pik, a od E trefl i kier), to rozgrywający zagra asa pik zmuszając E do zrzucenia kiera, ale wtedy as  i króla karo ustawiają  ponownie w przymusie kierowo-pikowym gracza W.

- jeśli zrzuci pierwszego kiera, to rozgrywający może zagrać obydwa starsze asy i drugim treflem zrealizować przymus podwójny.