PRZYMUS KOMUNIKACYJNY
A. PRZYMUS KOMUNIKACYJNY POJEDYŃCZY
p. D76
c. 76
k. A3
t. ----
N
p. 543 p. K2
c. 6543 c. AW10
k. ---- W E k. DW
t. ---- t. ----
S
p. A
c. KD2
k. K2
t. A
S może oddać tylko jedną lewę i brakuje mu jednego dojścia, by dwukrotnie podegrać kiery. Po zgraniu asa trefl (ze stołu pik) gracz E znajduje się przymusie
- jeżeli zrzuci pika, to rozgrywający wyrobi lewę na damę w stole
- jeżeli zrzuci kiera, to wystarczy jedno dojście do stołu by podegrać kiera
- jeżeli zrzuci karo, to da rozgrywającemu drugie wejście do stołu na trójkę karo.
B. PRZYMUS KOMUNIKACYJNY PODWÓJNY
p. A3
c. 76
k. W432
t. ----
N
p. 65 p. 43
c. D43 c. K52
k. 1098 W E k. D54
t. ---- t. ----
S
p. K2
c. AW10
k. AK
t. A
S może oddać tylko jedną lewę i brakuje mu jednego dojścia, by dwukrotnie podegrać kiery. Po zgraniu asa trefl (ze stołu karo) gracz W znajduje się przymusie wyrzucenia pika.
- jeżeli zrzuci kiera, to rozgrywający zagra kiera dołem
- jeżeli zrzuci karo, to rozgrywający odegra kara i piki, by następnie zaimpasować kiery. Gracz W po wzięciu lewy musi wyjść w kiera i jednocześnie wyimpasować partnerowi pozostałą figurę.
Po zrzuceniu przez gracza W pika z kolei w przymusie znajdzie się gracz E
- jeśli zrzuci karo, to rozgrywający wyrobi lewę w tym kolorze
- jeśli wyrzuci kiera, to rozgrywającemu wystarczy jedno dojście do stołu
- jeśli wyrzuci pika, to stworzy rozgrywającemu dodatkowe dojście do stołu na trójkę pik.