PRZYMUS KOMUNIKACYJNY

A. PRZYMUS KOMUNIKACYJNY POJEDYŃCZY

                                               p. D76

                                               c. 76

                                               k. A3

                                               t. ----

 

                                               N

         p. 543                                                                 p. K2

         c. 6543                                                       c. AW10

         k. ----          W                                  E       k. DW

         t. ----                                                          t. ----

                           

                                               S

                                               p. A

                                               c. KD2

                                               k. K2

                                               t. A

S może oddać tylko jedną lewę i brakuje mu jednego dojścia, by dwukrotnie podegrać kiery. Po zgraniu asa trefl (ze stołu pik) gracz E znajduje się przymusie

- jeżeli zrzuci pika, to rozgrywający wyrobi lewę na damę w stole

- jeżeli zrzuci kiera, to wystarczy jedno dojście do stołu by podegrać kiera

- jeżeli zrzuci karo, to da rozgrywającemu drugie wejście do stołu na trójkę karo.

B. PRZYMUS KOMUNIKACYJNY PODWÓJNY

                                               p. A3

                                               c. 76

                                               k. W432

                                               t. ----

 

                                               N

         p. 65                                                         p. 43

         c. D43                                                        c. K52

         k. 1098        W                                  E       k. D54

         t. ----                                                          t. ----

                           

                                               S

                                               p. K2

                                               c. AW10

                                               k. AK

                                               t. A

S może oddać tylko jedną lewę i brakuje mu jednego dojścia, by dwukrotnie podegrać kiery. Po zgraniu asa trefl (ze stołu karo) gracz W znajduje się przymusie wyrzucenia pika.

- jeżeli zrzuci kiera, to rozgrywający zagra kiera dołem

- jeżeli zrzuci karo, to rozgrywający odegra kara i piki, by następnie zaimpasować kiery. Gracz W po wzięciu lewy musi wyjść w kiera i jednocześnie wyimpasować partnerowi pozostałą figurę.

 

Po zrzuceniu przez gracza W pika z kolei  w przymusie znajdzie się gracz E

- jeśli zrzuci karo,  to rozgrywający wyrobi lewę w tym kolorze

- jeśli wyrzuci kiera, to rozgrywającemu wystarczy jedno dojście do stołu

- jeśli wyrzuci pika, to stworzy rozgrywającemu dodatkowe dojście do stołu na trójkę pik.