A. PRZYMUS PREZYDENCKI    I  

                                                           p. K

                                                           c. K

                                                           k. ----

                                                           t. Ax

 

                                                           N

            p. A                                                                            p. ----

            c. A                                                                            c. ----

            k. Kx               W                                           E          k. DW

            t. ----                                                                         t. DW 

                                  

                                                           S

                                                           p. ----

                                                           c. ----

                                                           k.Axx

                                                           t. K

 

S zgrywa króla trefl ustawiając w przymusie gracza W:

-jeśli zrzuci któregoś asa, to wyrobi króla w stole. rozgrywający przejmie króla trefl asem, zgra wyrobionego króla i wpuści gracza E treflem, który odda mu lewę karową.

- jeśli zrzuci karo wówczas rozgrywający weźmie lewę królem, zagra asa i blotkę karo, wyrzucając ze stołu obydwa króle i wpuści gracza E, który odda mu lewę treflową.

 

B. PRZYMUS PREZYDENCKI    II  

                                                           p. K

                                                           c. ----

                                                           k. Ax

                                                           t. ----

 

                                                           N

            p. A                                                                            p. ----

            c. A                                                                            c. ----

            k. ----              W                                           E          k. DW

            t. A                                                                             t. K     

                                  

                                                           S

                                                           p. ----

                                                           c. K

                                                           k.K

                                                           t. x

 

S zgrywa króla karo ustawiając w przymusie gracza W:

-jeśli zrzuci któregoś asa pik lub kier, to wyrobi króla w stole. rozgrywający przejmie w razie potrzeby króla karo asem, zgra wyrobionego króla i odda ostatnią lewę.

- jeśli zrzuci asa trefl wówczas rozgrywający weźmie lewę królem, zagra blotkę trefl wpuszczając gracza E, który odda mu lewę karową.

 

 

C. PRZYMUS BONNEYA

                                  

 

                                                           p. AD102

                                                           c. ----

                                                           k. x

                                                           t. x

 

                                                           N

            p. KWx                                                                      p. xxxx

            c. A                                                                            c. ----

            k. ----              W                                           E          k. KD

            t. KD                                                                          t. ----  

                                  

                                                           S

                                                           p. x

                                                           c. K

                                                           k. Ax

                                                           t. Ax

 

Wyjście asem trefl realizuje przymus wobec E i zmusza go do wyrzucenia blotki pik, gdyż zrzucenie kara od razu wyrabia blotkę. Kolejne wyjście asem karo realizuje przymus wobec gracza W:

-  jeśli zrzuci blotkę pik, to rozgrywający weźmie cztery lewy pikowe na stole.

- jeśli zrzuci kiera lub trefla, to wyrobiona forta w ręku wprowadzi go ponownie w przymus.