Jest to konwencja umożliwiająca, za pomocą pytania 2 uzyskania informacji o sile i składzie. Istnieje kilka odmian konwencji - opisałem polską konwencję "magister" opracowaną przez Jana Blajdę i Andrzeja Cichonia.
Patrz też: Gadżet 3 trefl
Po 1 trefl
1 |
1 |
1 |
2 - gadżet |
- 2 - minimum siły, dubel w kolorze odpowiedzi
- 2 (2 w kolor odpowiedzi) - minimum siły, 3 karty w kolorze odpowiedzi
- 2 (2 w drugi starszy) - maksimum siły, 3 karty w kolorze odpowiedzi
- 2BA - maksimum siły, dubel w kolorze odpowiedzi
- 3 - minimum siły, 6 trefli i cztery piki
- 3 - 14+ PC, 5 trefli, 4 piki, brak 3 kierów
- 3 - 14+ PC, 5 trefli, 4 piki, 3 kiery
- 3 - 14+ PC, 6 trefli i cztery piki
- 3BA - maksimum siły, singiel, renons kier
|
|
1 |
1 |
1BA |
2 - gadżet |
- 2 - 12-13 PC, dubel w kierach
- 2 - 12-13 PC - 3 karty w kierach
- 2 - 14-15 PC - 3 karty w kierach
- 2BA - 14-15, dubel w kierach, brak 4 trefli
- 3 - 14-15 PC - dubel w kierach i 4 trefle
|
|
1 |
1 |
1BA |
2BA - gadżet (autorelay) - magister inżynier |
3 - automat |
- pas - 6-9 PC, 6 trefli, 4 kiery
- 2 - 10-11 PC, 6 trefli, 4 kiery, krótkość karo
- 3 (3 w kolor odpowiedzi) - 5+ kierów, 5+ trefli, forsing do końcówki
- 3BA - maksimum siły, 5+ trefli, 4 kiery
|
1 |
1 |
1BA |
2 - gadżet |
- 2 - 12-13 PC, dubel w pikach
- 2 - 12-13 PC - 3 karty w pikach
- 2 - 14-15 PC - 3 karty w pikach
- 2BA - 14-15, dubel w pikach, brak 4 trefli
- 3 - 14-15 PC - dubel w pikach i 4 trefle
|
|
1 |
1 |
1BA |
2BA - gadżet (autorelay) - magister inżynier |
3 - automat |
- pas - 6-9 PC, 6 trefli, 4 piki
- 2 - 10-11 PC, 6 trefli, 4 piki, krótkość karo
- 2 - 10-11 PC, 6 trefli, 4 piki, krótkość kier
- 3 (3 w kolor odpowiedzi) - 5+ pików, 5+ trefli, forsing do końcówki
- 3BA - maksimum siły, 5+ trefli, 4 piki
|
Po 1 karo
1 |
1 |
1 |
2 - gadżet |
- 2 - minimum siły, dubel kier
- 2 (2 w kolor odpowiedzi) - minimum siły, 3 kiery
- 2 (2 w drugi starszy) - maksimum siły, 3 kiery
- 2BA - maksimum siły, kier
- 3 - 14+ PC, 5 kar, 4 piki, brak 3 kierów
- 3 - minimum siły, 6 kar, 4 piki
- 3 - 14+ PC, 5 kar, 4 piki, 3 kiery
- 3 - 14+, 6 kar, 4 piki
- 3BA - maksimum siły, singiel, renons pik
|
|
1 |
1 |
1BA |
2 - gadżet |
- 2 - 12-13 PC - dubel kier
- 2 - 12-13 PC - 3 karty w kierach
- 2 - 14-15 PC - 3 karty w kierach
- 2BA - 14-15, dubel w kierach, brak 4 trefli
- 3 - 14-15 PC - dubel w kierach i 4 trefle
|
|
1 |
1 |
1BA |
2 - gadżet |
- 2 - 12-13 PC - dubel pik
- 2 - 12-13 PC - 3 karty w pikach
- 2 - 14-15 PC - 3 karty w pikach
- 2BA - 14-15, dubel w pikach, brak 4 trefli
- 3 - 14-15 PC - dubel w pikach i 4 trefle
|
|
Po 1 kier
1 |
1 |
1BA |
2 - gadżet |
- 2 - minimum siły, dubel pik
- 2 (2 w kolor odpowiedzi) - minimum siły, 3 piki
- 2 (2 w drugi starszy) - maksimum siły, 3 piki
- 2BA - maksimum siły, dubel pik
|
|
|