Gadżet 2 trefle

Jest to konwencja umożliwiająca, za pomocą pytania 2 uzyskania informacji o sile i składzie. Istnieje kilka odmian konwencji - opisałem polską konwencję "magister" opracowaną przez Jana Blajdę i Andrzeja Cichonia.

Patrz też: Gadżet 3 trefl

Po 1 trefl


1 1
1 2 - gadżet
  • 2 - minimum siły, dubel w kolorze odpowiedzi
  • 2 (2 w kolor odpowiedzi) - minimum siły, 3 karty w kolorze odpowiedzi
  • 2 (2 w drugi starszy) - maksimum siły, 3 karty w kolorze odpowiedzi
  • 2BA - maksimum siły, dubel w kolorze odpowiedzi
  • 3 - minimum siły, 6 trefli i cztery piki
  • 3 - 14+ PC, 5 trefli, 4 piki, brak 3 kierów
  • 3 - 14+ PC, 5 trefli, 4 piki, 3 kiery
  • 3 - 14+ PC, 6 trefli i cztery piki
  • 3BA - maksimum siły, singiel, renons kier
 

1 1
1BA 2 - gadżet
  • 2 - 12-13 PC, dubel w kierach
  • 2 - 12-13 PC - 3 karty w kierach
  • 2 - 14-15 PC - 3 karty w kierach
  • 2BA - 14-15, dubel w kierach, brak 4 trefli
  • 3 - 14-15 PC - dubel w kierach i 4 trefle
 

1 1
1BA 2BA - gadżet (autorelay) - magister inżynier
3 - automat
  • pas - 6-9 PC, 6 trefli, 4 kiery
  • 2 - 10-11 PC, 6 trefli, 4 kiery, krótkość karo
  • 3 (3 w kolor odpowiedzi) - 5+ kierów, 5+ trefli, forsing do końcówki
  • 3BA - maksimum siły, 5+ trefli, 4 kiery

1 1
1BA 2 - gadżet
  • 2 - 12-13 PC, dubel w pikach
  • 2 - 12-13 PC - 3 karty w pikach
  • 2 - 14-15 PC - 3 karty w pikach
  • 2BA - 14-15, dubel w pikach, brak 4 trefli
  • 3 - 14-15 PC - dubel w pikach i 4 trefle
 

1 1
1BA 2BA - gadżet (autorelay) - magister inżynier
3 - automat
  • pas - 6-9 PC, 6 trefli, 4 piki
  • 2 - 10-11 PC, 6 trefli, 4 piki, krótkość karo
  • 2 - 10-11 PC, 6 trefli, 4 piki, krótkość kier
  • 3 (3 w kolor odpowiedzi) - 5+ pików, 5+ trefli, forsing do końcówki
  • 3BA - maksimum siły, 5+ trefli, 4 piki

Po 1 karo


1 1
1 2 - gadżet
  • 2 - minimum siły, dubel kier
  • 2 (2 w kolor odpowiedzi) - minimum siły, 3 kiery
  • 2 (2 w drugi starszy) - maksimum siły, 3 kiery
  • 2BA - maksimum siły, kier
  • 3 - 14+ PC, 5 kar, 4 piki, brak 3 kierów
  • 3 - minimum siły, 6 kar, 4 piki
  • 3 - 14+ PC, 5 kar, 4 piki, 3 kiery
  • 3 - 14+, 6 kar, 4 piki
  • 3BA - maksimum siły, singiel, renons pik
 

1 1
1BA 2 - gadżet
  • 2 - 12-13 PC - dubel kier
  • 2 - 12-13 PC - 3 karty w kierach
  • 2 - 14-15 PC - 3 karty w kierach
  • 2BA - 14-15, dubel w kierach, brak 4 trefli
  • 3 - 14-15 PC - dubel w kierach i 4 trefle
 

1 1
1BA 2 - gadżet
  • 2 - 12-13 PC - dubel pik
  • 2 - 12-13 PC - 3 karty w pikach
  • 2 - 14-15 PC - 3 karty w pikach
  • 2BA - 14-15, dubel w pikach, brak 4 trefli
  • 3 - 14-15 PC - dubel w pikach i 4 trefle
 

Po 1 kier


1 1
1BA 2 - gadżet
  • 2 - minimum siły, dubel pik
  • 2 (2 w kolor odpowiedzi) - minimum siły, 3 piki
  • 2 (2 w drugi starszy) - maksimum siły, 3 piki
  • 2BA - maksimum siły, dubel pik